Tapahtuma

Edunvalvontavaltuutus käytännössä

Ajankohta14.11.2025 klo 9-10.30
Ilmoittautuminen päättyy14.11. klo 9
JärjestäjäAkavan Erityisalat
HintaSisältyy jäsenmaksuusi

Mitä tapahtuu, jos et jonain päivänä enää kykene hoitamaan omia asioitasi? Edunvalvontavaltuutus on ennakoiva ja vastuullinen keino varmistaa, että tahtosi toteutuu myös silloin, kun et itse enää pysty tekemään päätöksiä.

Webinaarissa käymme läpi, mitä edunvalvontavaltuutus käytännössä tarkoittaa ja kuinka sellainen laaditaan.

Koulutus on suunnattu kaikille, joita aihe koskettaa joko valtuuttajana tai valtuutettuna.

Webinaarissa käsitellään mm.:

  • Mitä edunvalvontavaltuutuksella tarkoitetaan?
  • Tarvitseeko jokaisen tehdä edunvalvontavaltuutus?
  • Millaisista asioista valtuutuksen voi antaa?
  • Kuinka edunvalvontavaltakirja laaditaan?
  • Milloin ja miten valtuutus astuu voimaan?
  • Miten toimia, kun edunvalvonta tulee ajankohtaiseksi?

Kouluttaja

Otso Nykänen, asianajaja, VT/ Asianajotoimisto Aika

Ilmoittaudu mukaan 14.11. klo 9 mennessä

Huom! Webinaarista tehdään tallenne. Emme lähetä koulutusten jälkeen linkkejä tallenteisiin, vaan niitä pääsee katsomaan verkkoasiointimme kautta. Julkaisemme tallenteet pääsääntöisesti koulutusta seuraavana arkipäivänä.

Ohjeet Zoom-webinaariin

  • Rekisteröityessäsi mukaan webinaariin, sinua pyydetään täyttämään etunimesi, sukunimesi, sähköpostiosoitteesi ja jäsenyhdistyksesi. Käytäthän sellaista sähköpostiosoitetta, joka on sinulla aktiivisessa käytössä, sillä webinaarin osallistumislinkki ja tapahtumamuistutukset lähetetään ko. sähköpostiin. Jos et halua oikean nimesi näkyvän webinaarin chat-palstalla, voit kirjoittaa etu- ja sukunimikenttiin esimerkiksi nimesi etukirjaimet tai jonkin itse keksimäsi nimimerkin. Huomaathan kuitenkin, että nimimerkin tulee olla asiallinen. Emme suosittele rekisteröitymistä Facebook-tunnuksilla.
  • Sinun ei tarvitse ladata Zoom-ohjelmaa koneellesi, voit osallistua selaimella klikkaamalla saamaasi osallistumislinkkiä. Zoom-webinaari toimii parhaiten Chrome-selaimella.
  • Jos webinaari tallennetaan, siitä mainitaan webinaarin alussa. Chattikeskustelu ei näy tallenteessa, ainoastaan kouluttajan ja fasilitaattorin puhe sekä diaesitys.
  • Osallistujalista ei näy muille osallistujille. Kaikkien osallistujien äänet ja videokuvat on webinaarissa valmiiksi mykistetty. Keskustelu ja kysymykset käydään chat-palstalla. Rekisteröitymisvaiheessa antamasi nimi näkyy sellaisenaan chatissa.
  • Olemme Akavan Erityisaloissa tehneet työtä sen eteen, että Zoomin käyttö on tietoturvallista. Voit siis huoletta klikata itsesi mukaan!
  • Jos sinulla on teknisiä ongelmia tai muita kysymyksiä Zoomiin liittyen, voit olla yhteydessä: satu.sahla-juvankoski@akavanerityisalat.fi