Tapahtuma

Vastuullisuusviestinnän ABC – näin onnistut arjen viestinnässä

Ajankohta12.9.2025 klo 9-12
Ilmoittautuminen päättyy12.9. klo 9
JärjestäjäAkavan Erityisalat
HintaSisältyy jäsenmaksuusi

Mitä vastuullisuudesta kannattaa viestiä – ja mitä ei? Miten sanoittaa vastuullisuusteot ymmärrettävästi ja vakuuttavasti ilman liioittelua tai latteuksia? Entä mitä vastuullisuusviestintä oikeastaan on ja miten se eroaa perinteisestä organisaatioviestinnästä?

Vastuullisuusviestinnän onnistuminen ei vaadi täydellisyyttä tai näyttäviä kampanjoita, vaan arkeen juurtunutta, rehellistä vuoropuhelua sidosryhmien kanssa. Kun viestintä on suunniteltua, pohjautuu aitoihin tekoihin ja tavoittaa oikeat ihmiset oikeilla sisällöillä, syntyy vaikuttavuutta.

Webinaarissa käydään läpi vastuullisuusviestinnän perusteet selkeästi ja käytännönläheisesti. Koulutuksen jälkeen osallistujat ymmärtävät, mistä vastuullisuusviestinnässä on kyse ja pääsevät heti alkuun oman organisaationsa vaikuttavan vastuullisuusviestinnän suunnittelussa.

Webinaarissa käymme läpi:

  • Vastuullisuusviestintä ei ole vain viestintää vastuullisuudesta, mutta mitä se on – ja mitä se ei ole?
  • Miksi vastuullisuus on tärkeää juuri nyt ja miksi siitä on välttämätöntä viestiä?
  • Onnistuneen vastuullisuusviestinnän peruspilarit
  • Mikä erottaa vastuullisuusviestinnän mainonnasta tai perinteisestä organisaatioviestinnästä?
  • Viherpesun välttäminen ja läpinäkyvyyden rakentaminen
  • Vastuullisuusviestinnän kehittämisen kolmivaiheinen polku: kivijalan rakentaminen, vastuullinen toiminta ja vaikuttava viestintä
  • Ensiaskeleet oman organisaation vastuullisuusviestinnän kehittämiseen

Kouluttaja

Arna Grym, viestinnän asiantuntija / Grymmin satuja Oy.

Arna on kokenut viestinnän asiantuntija, kouluttaja, journalisti ja yrittäjä, joka auttaa asiakkaitaan viestimään vaikuttavammin ja ymmärrettävämmin. Hän on kehittänyt vastuullisuusviestinnän kehittämisen mallin, jonka tavoitteena on auttaa organisaatioita ymmärtämään vastuullisuusviestinnän monimutkaista kokonaisuutta ja suunnittelemaan selkeää ja vaikuttavaa viestintää.

Arnan käytännönläheisissä koulutuksissa yhdistyvät selkeä teoria, sovellettavat työkalut ja käytännön esimerkit, ja osallistujat saavat niistä mukaansa konkreettisia vinkkejä omaan työhön.

Ilmoittaudu mukaan 12.9. klo 9 mennessä

Huom! Webinaarista tehdään tallenne. Emme lähetä koulutusten jälkeen linkkejä tallenteisiin, vaan niitä pääsee katsomaan verkkoasiointimme kautta. Julkaisemme tallenteet pääsääntöisesti koulutusta seuraavana arkipäivänä.

Ohjeet Zoom-webinaariin

  • Rekisteröityessäsi mukaan webinaariin, sinua pyydetään täyttämään etunimesi, sukunimesi, sähköpostiosoitteesi ja jäsenyhdistyksesi. Käytäthän sellaista sähköpostiosoitetta, joka on sinulla aktiivisessa käytössä, sillä webinaarin osallistumislinkki ja tapahtumamuistutukset lähetetään ko. sähköpostiin. Jos et halua oikean nimesi näkyvän webinaarin chat-palstalla, voit kirjoittaa etu- ja sukunimikenttiin esimerkiksi nimesi etukirjaimet tai jonkin itse keksimäsi nimimerkin. Huomaathan kuitenkin, että nimimerkin tulee olla asiallinen. Emme suosittele rekisteröitymistä Facebook-tunnuksilla.
  • Sinun ei tarvitse ladata Zoom-ohjelmaa koneellesi, voit osallistua selaimella klikkaamalla saamaasi osallistumislinkkiä. Zoom-webinaari toimii parhaiten Chrome-selaimella.
  • Jos webinaari tallennetaan, siitä mainitaan webinaarin alussa. Chattikeskustelu ei näy tallenteessa, ainoastaan kouluttajan ja fasilitaattorin puhe sekä diaesitys.
  • Osallistujalista ei näy muille osallistujille. Kaikkien osallistujien äänet ja videokuvat on webinaarissa valmiiksi mykistetty. Keskustelu ja kysymykset käydään chat-palstalla. Rekisteröitymisvaiheessa antamasi nimi näkyy sellaisenaan chatissa.
  • Olemme Akavan Erityisaloissa tehneet työtä sen eteen, että Zoomin käyttö on tietoturvallista. Voit siis huoletta klikata itsesi mukaan!
  • Jos sinulla on teknisiä ongelmia tai muita kysymyksiä Zoomiin liittyen, voit olla yhteydessä: satu.sahla-juvankoski@akavanerityisalat.fi